De Stichting

De stichting is vernoemd naar Kay Christiaans en opgericht op 23 maart 2012.

De statuten van de stichting zijn bij ons op te vragen.

- Kay Christiaans is geboren op 13 mei 2008. Samen met zijn ouders en zijn lieve grote broer Sven, knokt hij heel hard voor genezing van deze zeldzame vorm van kinderkanker. Om zijn overlevingskansen met 20% te vergroten heeft hij vervolgbehandelingen, zogenoemde ‘immuuntherapie’, ondergaan in Duitsland. Met het sponsorgeld en de donaties van de stichting zijn de kosten voor het reizen naar en het verblijf in Duitsland gedurende de behandelperiodes vergoed. Helaas heeft de immuuntherapie niet mogen helpen. Op dit moment ondersteunt de stichting Kay en zijn familie in Nederland bij zijn behandelingen, die ervoor zorgen dat Kay met goede kwaliteit van leven nog zo lang mogelijk bij ons mag zijn en blijven. -

Doel
Stichting Knokken voor Kay heeft als doel om kinderen die lijden aan Neuroblastoom en hun ouders/verzorgers te ondersteunen in de kosten tijdens de behandeling van deze ziekte.

Naast directe steun aan ouders en kinderen hebben wij een grote wens: dat kinderen met Neuroblastoom meer overlevingskansen krijgen en genezen. Hiervoor is veel onderzoek nodig. Wij willen hieraan bijdragen door andere stichtingen, zoals Villa Joep, die dit als doel heeft gesteld te steunen.

- Villa Joep wil neuroblastoom kinderkanker de wereld uit helpen door de overlevingskansen voor ieder kind met deze aandoening stelselmatig te verhogen. Dit willen zij realiseren aan de hand van het (co-)financieren van gericht onderzoek op dit gebied. Zij willen een zo groot mogelijke impact maken met de aan hen toevertrouwde financiële middelen.-

kinderkanker.nl
skion.nl/kbk/neuroblastoom
villajoep.nl

Bad Behavior has blocked 246 access attempts in the last 7 days.